Saturday, February 27, 2010

Rollerblading

Salam and Hi All,
Petang marek cuaca nang best. Even berangin-angin, namun cuaca sik la sejuk macam selalu. Since petang marek ku nang malas juak nak pegi seney-seney, so I've decided untuk ilek kat luar umah and play rollerblade jak lah. Owh iboh kitakurang riso, entry tok semestinya clean. Semenjak previous entry aku yang bertajuk `Singa' ya.. aku kira berjaya juak ngelak dari apapa kerja superimpose. Kira bangga juak lah aku! Atleast sikda la urang nak nganok aku tok kaki superimpose gik nak hoh. Jadi, apa kata kita kekalkan molah entry tanpa superimpose gik nak hoh.

Okeh sambung balit crita. Mesti ada dikalangan Bloggers yang suka main rollerblade juak nak? Bagi aku tok, memang dah dalam kategori expert la. Kira dah lamak juak dah ku main benda tok. Sebab yalah sik eran juak bila nangga aku bleh molah macam-macam jak teknik bah. Yeahh bebeh! it's time for Extreme Sport! Jeng!.. jeng.. jeng.. jeng... jenggggg (Muzik latar)



Mun di tanggar from my past record, aku penah masuk dalam beberapa competition and pencapaian aku kira boleh tahan juak la. Antara competition yang penah aku join adalah seperti berikut:

1. Kuching Rollerblade Competition 2001 - 3rd Place
2. Borneo Blade 2003 - 4th Place
3. Malaysia Redbull Sprinta Rollerblade Race 2004 - 3rd Place

Daripada list ya, kitakurang dah dapat tauk yang aku dolok memang aktif dalam sukan lasak rollerblade tok. Walaupun kinektok dah 2010, aku still molah training kedirik semata-mata untuk menggilapkan agik skills aku and at the same time sebagai preparation untuk Kuching Blade competition (21st June 2010). Jeng!.. jeng.. jeng.. jeng... jenggggg (Muzik latar)

Sessi Training
Untuk sessi training yang bermula hari marek, aku lebih memfokuskan pada skill asal aku. Aku sik suka main grinding. Aku prefer teknik yang lebih merik tumpuan pada pengalihan graviti, overall balancing, dan kekuatan mental. Bagi yang minat dengan rollerblading tok, bolehlah kita sama-sama berkongsi rahsia teknik aku tok (Sharing is caring, caring is kerin). Salah satu teknik yang sempat digambar oleh anakbuah ku, iaitu teknik yang dinamakan 'The Wheelbarrow Stunt'. Jeng!.. jeng.. jeng.. jeng... jenggggg (Muzik latar)



Apa macam? ada brani? Apapa pun.. kitakurang pasti dapat menguasai teknik aku ya tek. Teknik tok perlu dimulakan dari depan keta.. dekik kan keta ya sambil mbak keta surong. Tulakkan keta surong ya sampei rah blakang pas ya turunlah dengan penuh nikmat. Perlu ingat, seblom nak molah teknik tok.. pastikan badan nang ringan memena. Namun, keta surong ya perlu lah di isik ngan benda-benda seperti cangkol, sandak, kandang pusak, dan lain-lain. Untuk teknik keduak, aku lebih slesa namakan teknik tok sebagai 'Sweeping Soldier'. Teknik tok agak sukar kerna kita akan bermain dengan pusat graviti.. Jeng!.. jeng.. jeng.. jeng... jenggggg (Muzik latar)



Walaupun teknik tok nampak mudah, kerna kita nang seranto-ranto akan menyapu bonet keta; namun dalam masa yang sama.. kita perlu membalance kan dirik atas cermin keta selamak 4 jam. Macam aku tok nang dah biasa glak. So bagi aku, nang kacang potet lah. Setelah selesei molah duak-duak teknik tok, maka bok la kitakurang main rollerblade ya cam biasa. Race-race lah keliling umah, pecutlah sekuat ati. Mbaklah sapa-sapa k teman bermain.. Jeng!.. jeng.. jeng.. jeng... jenggggg (Muzik latar)



Oh, ya pusak aku ya. Namanya Leopard. Nya bekas juara Pusak Open 2004. Aku nang salu training dengannya la. Dan berkat kamekduak salu training berkepong kedak tok, sebab yalah aku boleh jadi expert dan berjaya sekurang-kurangnya dapat tempat ke 3 setiap kali aku join competition. Sampei ke hari tok, setiap kali kawan-kawanku nanyak or bercrita pasal rollerblade, maka haruslah aku menunjok-nunjok segala medal yang penah aku menangi.. Jeng!.. jeng.. jeng.. jeng... jenggggg (Muzik latar)

Medal kebanggaan aku

Anyway, untuk competition taun tok.. aku bakal bertemu dengan musuh tradisi aku. Yuppp.. musuh tradisi dalam perlumbaan rollerblade tok. And don't be surprise, sebab nyaduak tok merupakan wanita!.. Yalah jangan kitakurang sik tauk. Pecutan paling laju dicatat di Kuching adalah dikuasai oleh wanita. Sebab yalah aku nektok berusaha keras sebab nyaduak tok bukan calang-calang. So far, aku blom penah gik ngalah nyaduak tok. Well, mudahan jak kali tok aku mampu berjaya.. Jeng!.. jeng.. jeng.. jeng... jenggggg (Muzik latar)



I know, nyaduak tok nang seksi. Patut di Ban dari masok Kuching. Syarifah Sen dan Nurul Onggon. Duak-duak tok memang gadis rollerblade yang hebat. Sampei nektok aku gik masih nyimpan gamba nyaduak tok. Bukan main dendam aku ngan nyaduak tok apatah lagik bila aku salu dikalahkan oleh sidak. Bah, doa-doa jak smoga kali tok aku berjaya. Lak ku blogging gik. Nak gi dapor lok.. bekpes lok eh. Till then, Salam n chow all! XD

19 org terbiut:

AmirFX said...

Yahahahaaa.... Rompuan duak org ya ceredit jak upanya lok.. hahaaa...

Unknown said...

Hehehehe aok jakla dgn kesah rollerblading ya..hehehe masa mek ada sia sikda pownnya nunjok skill mcm ya? Isk.. aaa sikda pown medal ya? Aaaa mestinya main tapok2 dr amek kan? Ehek ehek.. isk.. hmmphh malasSskuUuuu...

*Psttt syg! Ambik video leopard lok, rindu dgnnya.. send ke amek ok? Lak mek send video dak Coco n nyiaw lain, hehehe sistem barter ba syg :D

erolnukman said...

ahahaha...ingat dah clean bnr dr superimpose.tp pkara tok nang dah d jangka sbenarnya..hehehe!!

eh,bnr ka kau ada masuk comp rollerblade ya?soalan serius tok..hehehe

Anonymous said...

aihh san ku nangga syarifah sen...tapi badan nya boleh tahan juak..ala2 megan fox sikit..nasib ku sik upload gambar ku lam blog ..mun sik kenak superimpose juak...hahah tapi teruskan impose muka sen .I like!

Queen Bunga said...

cerdit juak pusak kitak ya owhh?? hehehe. ya Rabbi, muka sen lokk.. mun limpas time kamek makan ya grenti termutah balit nak di makan..HAHHAHAHAHAHAHAHHAA.

Unknown said...

Eeeii tapi nang jelesla dgn body Sen ya.. patutla hubby mek suka ngimpos nya uhuks body cantek mcm Megan Fox duhal woooooo...

Rudy Iskandar said...

waseh sen jadi tumpuan..wakakaka. Sen Musang aka Sen Fox..wahahahhaa

mizara said...

sik ku rajinnn haha..

f.i.e.z.a said...

hahha kompom kenak muka sen ngan bang onggon tedah! ;P

Faizal n Fashitah said...

Hi AmirFX,
Yalah..cerdit laluan glak la ya..

Hi Laling,
Aaaa..yalah kitak siktauk hubby kitak tok chempion ba hehe.
Aaa..psstt lak mek amik bidio si Leopard y k? XD

Hi Erolnukman,
Well,..what can I say..yerrRRr.. neypat ku sik superimpose eh hehe..
Aaa aok.. nang mena ku penah masok competition. Yalah alu dapat medal nok
lam gamba nun ekekekeke...

Hi Mr. Duey,
Yalah, seksi gilos si Sen ya. Ermm uishh sikda la ku nak superimpose muka ko ndah.
Pakata ko upload jak gamba ko nun...juhh juhhh..hehe..

Hi Bunga,
Aok..pusak mek nang cerdit lamak hehe. Ermmm yalah mek sak ati juak nangga si Sen ya.. seksi over2 ba nak hoh..

Hi Laling,
Yalah.. kalah body si megan fox ya laling eh.. seksi gik badan si Sen ya heheheh...

Hi Rudy,
Aok..post tok nang si Sen jak jadi tumpuan. Kin glemer nya eh!..

Hi Mizara,
Uishhh 1st time mek nangga komen kitak sikda word `skalor' koh ekekeke...

Hi Fieza,
Aaa.. biasa la nyaduak ya.. pelanggan tetap mek ba Fieza eh ekekeke...

hannaH said...

hahahhaha tauk ada superimpose ya..yg paling raget nak mbak keta sorong ya nekik keta..

flo... said...

wee~~!!
rindok ati pat plh skill smbil nyapu rah keta ya..hehehehe...

SEN said...

tulah juak seripah sen ya..ilek2 jak nya berroller blade berbikini jak..ngga nurul onggon ya, bersopan santun jak pemakaian nya..

Faizal n Fashitah said...

Hi Hannah,
Ada brani main rollerbled sambil nekik mbak keta surong? huhuhu.. Maka blaja lah dari kamek okeh? XD

Hi Florance,
Yalah.. kamek nang skillful ba part2 stunt kedak ya hehehehe...

Hi Sen,
Yalahh.. dah la seksi,.. bersopan lam keadaan kurang sopan gik ya.. haiyaaa.. ehek

aL-siDDiQ said...

nang tauk ada... adohh... perey tetak.. haha...

Faizal n Fashitah said...

Hi Al-Siddiq,
Aaaa biasa laa yaa.. sik sah sik superimpose ba eheheheh...

woo shang zoo yg bait ati said...

hahahahaah..sen lok..hahaha..yalah mek malas...mdh dh insap..hahahahah

Faizal n Fashitah said...

Hi Woo Shang Zoo,
Kenakk sikk ButangZoo? ekeke..
Uishhh superimpose adalah satu cabang seni bah. Neypat nak insap2..huhuhu

Anonymous said...

Visit http://www.dofollowarticles.com to post articles in the following categories: documentation, segovia, valentines, cardio, SUNINACL, heating, urination and more...