Saturday, March 27, 2010

Malam Yang Gelap (Earth Hour)

Salam n Hi All,..
Aku baru jer balik dari meronda dengan member. Since malam ni merupakan malam Earth Hour, kitorang saja je jalan-jalan nak tengok camne sambutan ni di adakan kat Dubai la.
So kitorang berkumpul la kat area Jumeira and waktu tu jam tepat pukul 8.00 malam. Maknanya, ada 30 minit lagi seluruh lampu akan dipadamkan. Kelihatan orang dah berpusu-pusu menunggu ketibaan sambutan Earth Hour ni. Aku and memberku duduk melepak, borak-borak kat tepi beach sambil makan keropok. Tak sangka plak begitu ramai manusia malam ni. So sedang kitorang rancak berpotpetpot.. tiba-tiba keadaan menjadi gelap gelita. Cuma kelihatan lampu-lampu kenderaan yang berpusu-pusu di tepi jalan.


Kenderaan kelihatan berpusu-pusu di tepi jalan

Ingatkan tak nak sambut Earth Hour ni. Moreover kat umah aku pun lampu dibiarkan je bukak.. bagi terang skit umah. Tapi skali skala tu, teringin la gak tengok camne rupanya bila bandar besar camni tak berlampu selama sejam. Memang sesuatu yang unik la. Memandangkan aku lupa nak bawak kamera, so aku cuma mampu snap-snap guna henpon je la..


Bergambar dengan member time Earth Hour, dengan berlatarbelakangkan hotel Burj Al-Arab. Nampak tak?

Masa kitorang tengah syok snap-snap gambar, tiba-tiba datang few mat saleh yang secara kebetulan lalu di hadapan kami..

Mat Saleh: Happy Earth Hour mate!..
Aku: Errr..yeah you too..
Mat Saleh: why don'tcha take pics with us too mate.. don'tcha wish your girlfriend was hot like me.. don'tcha....
Aku: Errr.. yeah sure..(blur kejap)

So kitorang pun snap laa gambar skali dengan mat saleh tu.. aku pun tak berapa pasti berapa ramai yang masuk dalam snap time tu. And kalau korang perasan, ada sorang minah cun kat dalam gambar tu tengah posing manja seblah salah sorang member aku.


Bergambar kenangan Earth Hour bersama mat saleh

30 minit berlalu.. aku pun ajak memberku balik. Moreover aku tak nak stuck dalam jem nanti. Perjalanan nak cari kat mana keta aku parking memang menyeksakan. Betapa gelapnya keadaan time tu. Dahla member-member yang lain pun hilang ntah ke mana. Mujur aku bawak lampu suluh. Itu pun, memang sukar gak la.


Aku sempat posing sambil pegang lampu suluh

So here I am, safe dah at home. Memang thrill la sambutan tadi. Itulah pengalaman pertama aku melihat dunia gelap gelita. So diharap korang puas hati la dengan gambar-gambar yang aku snap tadi. Orait, aku nak sambung tengok movie la plak. Till then, goodnite all.. and have a nice weekend.. salam all! XD

17 org terbiut:

ztie said...

oh.. tiba2 mek teringat lagu... tipah tertipuuuu lagi~~~~

mase melayan!

Hajib said...

nang ngutik la gambar bersama mat salleh yaa.. dangerrr!!!! hehehe

Vivian said...

hahahaha..ingt benar! ish! lemah nyawa tok eh...rasa nangga cerita katon jak mcm ya..

Anonymous said...

spongebob ngn ktk begambar ya kah? pa gigi 2 igek kdk spongebob jak ya.

erolnukman said...

hehehe...nampak mata jak...sapa ndak mpun gigi arnab...hehehe

Faizal n Fashitah said...

Hi JT,
Yalah..kamek alu terimejin ndah kitak mbak lagu tipah tertipu koh hehehe...

Hi Hajib,
Yalah...tangada mata ngan gigi jak nampak hoh hehe..

Hi Beauty Stranger,
Aiee...mena la ya hoh. Petang peti jak time ya ba..ehek XD

Hi Sue,
Aok eh...mek pun saspek spongebob juak la koh. Minak mek sik pasti sebab gelap glak malam tadik ehek..

Hi Erol,
Yalah..tangada mata ngan gigi jak nampak hoh eheh. Aaaa ku saspek Spongebob ya laa..kali laa...

SEN said...

ney cgek gigi onggon..?

Felicia F. Ramzi said...

nang gelap lah...
sik mek berani..

Anonymous said...

Yerhh. Pajaklah gamba ya.

Unknown said...

Alaaaa.. pk tek nak nge-update pasal si leperd..duhal pasal jam bumi.. isk isk.. neyyy leperd neyy?? Sempat juwaknya celebrate jam bumi di Jumeirah duhal.. isk..dahla pics yaa.. hmmmmm... malaskUuUuuuU!! :-|

AmirFX said...

Yohhh.. Gelap juak sinun ehh.. Nway, sapa pun gigi rabbit ya?

dukunlintahplk said...

wahahaha.. sah sot

Faizal n Fashitah said...

Hi Sen,
Aaa..ku asa..nok gigi `pagar ruboh' ya kali.. ermm munkin laa ehek..

Hi Felicia,
Yalah..nang gelap hoh.. bes da jak aihh ehehe..

Hi Zatil,
Mesti anda berpuas ati ngan gamba di atas kan? ehek.. XD

Hi Sayang,
Aaa..lak kit mek apdet leperd aa..ilek sayang ehehehe..

Hi Amir,
Yalah...ya bok Earth Hour hoh.. gelap abis eh ehek. Ermm munkin gigi Su Ijamm? Munkin laaa... ehek..

Hi Dukunlintah,
Yalah ekekeke.. sot ntam earth hour yerrRrr ekeke..

hannaH said...

huhu..sik merasa earth hour taun tok.mun nutup api gerenti ada yg mata butak maca buku.

Faizal n Fashitah said...

Hi Hannah,
Yalah hoh.. butak mata alu sumo idup earth hour hoh ekeke..

ielamorry.om said...

hahahahahahahaah. i just laugh all the way through reading ur entry. ;D

yeah! happy earthour! ;D

Faizal n Fashitah said...

Hi ielamorry,
Laughing itu kan satu senaman muka XD