Wednesday, March 24, 2010

Leka-Ngorek Fotografi

Salam dan Hi all,
Kali tok blog Terbiut ingin memperkenalkan sigek kompeni baru yang specialize dalam bidang fotoshoot terutamanya bagi majlis kawen-kawen. Nama kompeni tok adalah Leka-Ngorek Fotografi. Munkin nama kompeni tok seakan-akan kedak nama Leika-gago, namun munkin ianya hanyalah khayalan kitakurang semata-mata. Kompeni tok merupakan salah satu cabang subsidiari kompeni di bawah naungan Selangkah Meng-ot-ot Sdn Bhd. Mari kita nangga profile kompeni tok juhh..



PROFILE
Kini semakin banyak kompeni fotografi, yang tumboh seperti kacang lupakan kulit. Namun, Leka-Ngorek cuba untuk membuat suatu kelainan. Selain daripada fotoshoot, kami juga menyediakan perkhidmatan jururunding kepada bakal pengantin. Kami akan pastikan hasil gambar kami sentiasa istimewa dan menarik. Berbekalkan motto "Jangan Jere oiii!",.. Setiap fotoshoot akan kami detailkan menjadi beberapa kategori iaitu:

Gambar Bersanding (Indoor):
Jururunding kami akan memastikan pelamin anda nampak lebih menarik dan menawan. Mereka akan membuat sedikit perubahan pada pelamin tersebut agar hasil gambar akan memuaskan hati pelanggan. Malah, Pengantin juga akan dibekalkan dengan aksesori tambahan sebelum jurufoto kami mengambil gambar mereka di atas pelamin. Ini kerana kami amat mementingkan kualiti serta kelainan jika dibandingkan dengan lain-lain jurufoto ditempat anda.



Betapa anggunnya pasangan pengantin Dimpel dan Su Ijamm yang duduk segak di atas tong tangki air fiberglass. Warna biru tua tong berkenaan kelihatan amat sesuai dengan warna asal pelamin. Pengantin lelaki yang kelihatan memakai kurung moden di padankan sekali dengan senapang patah agar kelihatan segak sewaktu shooting.

Gambar Bersanding (Outdoor):
Bagi pasangan pengantin yang inginkan kelainan serta mahu bersanding di luar, kami akan memastikan tempat persandingan tersebut sesuai serta menjadi suatu pengalaman yang sukar dilupakan. Walaupun semakin ramai pasangan membuat majlis Garden wedding yang sememangnya diketahui memerlukan belanja yang besar, namun kami akan memastikan persandingan di luar yang bakal kami rancangkan tidak akan membebankan pasangan pengantin. Dan di sini juga jururunding kami akan bertindak mengubah, menyolek serta memasangkan aksesori kepada pengantin supaya kelihatan lebih anggun lagi di hadapan kamera kami.



Pasangan Florance dan AmirFX kelihatan begitu menarik setelah mendapat rundingan daripada pakar kami. Kelihatan pengantin perempuan membawa penyodok sementara pengantin lelaki memeluk rice cooker bagi menyerlahkan lagi keanggunan pasangan ini ketika bersanding. Mereka juga di beri kasut sports supaya tampak berbeza daripada mana-mana pengantin zaman sekarang. Kami memilih hanya pokok dan dahan yang terbaik sahaja sebagai tempat untuk bersanding. Sungguh menjimatkan kos.

Gambar Perseorangan (Indoor & Outdoor):
Bagi gambar perseorangan ini, kami memberi tumpuan kepada pengantin lelaki sahaja. Kami skali lagi akan menggunakan khidmat jururunding kami untuk menyolek, mendandan serta mengubah pengantin agar kelihatan unik dan menawan. Benda yang terdapat di sekitar tempat fotoshoot akan digunakan sebagai bahan aksesori tambahan. Pengantin juga akan dikenakan dengan pakaian yang sesuai bagi menceriakan lagi gambar berkenaan. Solekan akan dibuat dengan terperinci supaya wajah pengantin lebih anggun dan ceria.


Fotoshoot indoor menggayakan aksesori pedang samurai, dan tambuk iban berisi buah semangka

Padanan aksesori slepar jepon dan pedang samurai beserta bra di luar baju menyerlahkan keanggunan.

Pengantin Sen dan Kaljis kelihatan sungguh ayu selepas di fotoshoot kami. Padanan kebaya berwarna lembut serta tensperen ternyata menampakkan lagi keseksian mereka. Aksesori tambahan yang kami temui di kawasan berhampiran seperti slepar jepon, pedang samurai, tambuk iban merupakan aksesori pilihan buat mereka.

Gambar Cincin Serta Hantaran:
Jurufoto kami amat menitikberatkan kesenian pada kategori ini. Mereka akan cuba menambahkan aksesori tambahan supaya kelihatan lebih mantap lagi. Lens akan dirapatkan pada objek yang hendak diambil. Bagi hantaran berupa buah-buahan, jururunding kami akan menggunakan khidmat pakar penggubah buah-buahan untuk menggubah buah berkenaan mengikut kesesuaian serta rentak masakini.



Jelas betapa menariknya pakar penggubah buah-buahan menggubah buah pisang di atas. Selain dari itu, cincin istimewa buat pengantin juga akan disediakan sebagai hadiah buat mereka yang menggunakan perkhidmatan kami. Ini sebagai tanda ucapan terima kasih kami yang tidak terhingga terhadap pelanggan.



Gambar Bersama Kenderaan Pengantin:
Selain fotoshoot, Kami juga menyediakan perkhidmatan menyewa kenderaan pengantin dengan harga yang berpatutan. Sebelum pengantin sampai ke tempat majlis, para jurufoto kami akan menunggu di segenap jalan untuk mengambil gambar pengantin di dalam kenderaan tersebut. Berbekalkan kamera dengan kekuatan 44,000 megapixel, wajah pengantin akan kelihatan jelas walaupun berada di dalam kereta berkenaan. Jika anda kurang yakin, kami ada buktinya. Lihatlah wajah Pasangan pengantin Pakdukun dan Mizara didalam kenderaan pengantin di bawah ini.. yang juga dipandu oleh pemandu persendirian kami, iaitu Cik Fieza.



So camne tek? berkenan sik kitakurang ngan sebis daktok? mun sapa-sapa yang merancang mok nikah dan berkenan ngan sebis daktok, padah jak awal ngan aku okeh? pasti sik rugi kitakurang lak ba. Sidak tok nang kretip abis eh. Pasal rega ya, bleh rondeng laa. Nangga laa camne sidak nak ngias kitakurang lak. Bah bah..lak ku blogging gik. Till then, Salam n have a nice day all! XD

32 org terbiut:

erolnukman said...

ahahaha..gila eh..nasib ku dah kawin,mun sik maok ngmbik pakej ktk org..aku nak join compny ktk org bleh ka?hehehe..

motto ya nang sik bleh tahan..
jgn jere oii..hahaha

Hajib said...

bagus juak kompeni tok ada jual ikan trubok masin skali... hahahaha

si sen ya lucu gilak.. apa punya pesen la pake bra di luar ngan slepar jepon sangkut rah tangan... hahahahaha... adih adihh.. kremmm perutt ku...

ztie said...

erm erm . mk nak tetak aie. tp kmk sikpat tetak.. nakney nyuruh nya ow

AmirFX said...

Hahaaa... Kacakkkkkkkkkk sekaliiii... Nah! pujian yg tampak ikhlas.. haha...

madey9600 said...

nang leh tahan kompeni tok...kemre 44000 mp...nang x rugi penganten..

Queen Bunga said...

kepereyaann..muka bang onggon ya!! HAHAHAHA. TEBAL JAI AISEDOOOO..HAHAHAHAHAHAHAHAHHAA.gudjobbb.:D

Faizal n Fashitah said...

Hi Erol,
Yalah...awal glak ko nikah. Coba ahey2 kit...dapat ko amik pakej sidak Leka-Ngorek tok hoh hehe..
Aok..ku suka juak motto ya.. ekekeeke...

Hi Hajib,
Aok sempat juak daktok bejual dak ikan trubok masin. Nang diversify memena la ya ekeke..
Aaa.. sidak tok nang kretip laa.. yalah sampei Sen pun di hias daknya kedak ya glak hehe..

Hi JT,
Ermm ermm.. things happen for a reason ba JT eh..

Hi AmirFX,
Kacak aaa..maksehhh ehehe.

Hi Madey,
Yalah eh.. kemre 44000 megapixel ba. Arum bulak anak kuman pun nampak hoh hehehe..

Hi Bunga,
Cak hoh mekap sidak hoh.. Onggon ya nang dah kedak dak retis jak upa nya hoh ehek.. dah la kurungnya seksi lii jak..nampak ndah loarbib koh ehehe..

f.i.e.z.a said...

muka kmk tauk adaaaaaaaaaaaaa
ahaha

Faizal n Fashitah said...

Hi Fieza,
aaaa muka kitak haruss ada lam entry mek ba ehehehehe...

Vivian said...

hahaha..apa nama bersanding ats tong atas pokok smua ya..hahahhha

nang berani ya pasangan pengantin zaman kinek o..

Ms Tikot said...

Aih... hahaha... pa kenak pengantin Dimple & Su Ijamm duduk atas tong deram, ya rupa kacak pelamin ya. Hehehe.

Tia said...

dari sine ndak certificate sidak fotographer ngan designer tok....??

Anonymous said...

kmk mati2 pk bena tek..ktk pande na molah serius dlm pekara yg lucu o..haha.. kmk mok k pakej perseorangan indoor n outdoor ya klak. tang kacak jak tgga kmk bah..hihi.. ;p

Khaisya said...

hahaha...pa jak lah.. mok pikir juta kali mun nk mkey servis tok..sot ktk ya...hahaha..naso sinun yalah kreatip & inobasi..hahaha

Felicia F. Ramzi said...

nang taff badan kmk jadi penganten lelaki. siap duduk atas tong..

malas kmk eh. eheh

Faizal n Fashitah said...

Hi Beauty Stranger,
Haaa.. ya namanya besanding X-Factor bah. Ala2 moden ba hehe..

Hi Ms Tikot,
Aaa..sak nampak unik ba. Salu glak pengantin dudok tas kusi. Biarlah kali tok molah pengantin dudok tas tong dram jak hehe..

Hi Mama,
Errr... ndak la mek tauk mama eh. Tapi mek nenga, daktok suma ada PHD ba..errr..

Hi Sueprettypink,
Aaaa.. mok makei pakej ya ka? blehhh.. lak mek madah ngan sidak ah. Janji kitak sanggup jak kenak mekap oleh sidak huhuhu...

Hi Antasha,
Aieee... maka unik daa jak sebis daktok ba. Lak kitak kawen lak, give it a try ba.. pasti kitak sik nyesal (ekekekekeke...)

Hi Felicia,
Yalah hoh. Mek eran juak kenak badan kitak tangada taff kedak ya koh. Ermm munkin kerna lens daktok mahal kali hoh.. yalah badan kita dapat di ekjas2 sidak kali hoh ehek..

Khairul Onggon said...

wakakaka.. leput ku nangga muka ku di polah gia.. adoheh.. haruskah ada pembalasan si pitung?? (byk kali madah kedaktuk tp sekda juak balas2) hahahaha...

Unknown said...

Hahaha sak ati nangga pisang ya lok! Negehhh!! Tang ada2 jak.. btw, leika-ngorek fotografi tok sikda pakej bergambar k urg pregnant mcm mek tokka? Ingin juak nak try.. hmmm :-|

Faizal n Fashitah said...

Hi Kaljis,
Kenak sik Kaldu? :|
Haaaa...ney pembalasan si pitung? sikdaaaa punn?? huhuhuuhuh...

Hi Laling,
Aok..cak da jak gubahan pisang ya hoh. Tergamam jap mek nangga koh. Aaa urang pegnen cam laling, gus kita carik jurufoto lain aa ehek.. lak ancus gamba laling lak mun makei sidak tok hehhe...

Anonymous said...

Gamba fes ya juak paling best. Nang ngenak alu jak Amir makei tudong, Florance makei tengkolok. Kasut Nike gik ya! Haha.

Faizal n Fashitah said...

Hi Zatil,
Yalah.. sungguh unik jak upa sidak besanding hoh. nang kretip menaa la kompeni tok hoh ehek..

Ani Inherown said...

(T_T)

Faizal n Fashitah said...

Hi Ani Inherong,
Aaa alu nutup mata eh ehek XD

hannaH said...

hahhahahahha perei tetak..malaskuuuuu.

Faizal n Fashitah said...

Hi Hannah,
Sudi menggunakan khidmat sidak tok? XD

hannaH said...

berminat juak ngupah cdak k ngambik gamba graduation klak..haha

Faizal n Fashitah said...

Hi hannah,
Uihh bolehhh.. lak nyoh sidak ngambik gamba lak hoh. Dapat kitakurang rami2 dudok tas tong dram hoh XD

flo... said...

yobih~~~~~~~~ kacak muka mek sia...hahahahahaha..........mok kawen kedak ya jak koh~~!!!!!!!!!!!

Faizal n Fashitah said...

Hi Florance,
Wokeh!...kira kitak tok confirm laa mok makei sebis sidak jurufoto tok hoh? ehehee..

SEN said...

nang tip top jak service eh..jaga2 jak pembalasan (mempunyai pemikiran yg sama seperti kaldu)

Faizal n Fashitah said...

Hi Sen,
Yalah...tip top abis sebis ya ekekee..wow.. ada pembalasan ka? yerRrr jaga aaa ekekeke...

Faizal n Fashitah said...

Hi Anonymous,
ooOo..suka viagra ka? mesti salu molah viagra masak kicap tok nak?