Thursday, March 11, 2010

Sedih but Thanks!

Salam n Hi semua,
Apakabar semua. Mungkin ramai tertanya-tanya, kemana menghilangnya aku selama hampir 4 taun ni. Well, sebnarnya lately keja aku agak bertimbun n deadline pun dah semakin hampir. Walaubagaimanapun, disebalik kebizian aku.. terselit kesedihan pada diriku. Yupp.. korang tengok la muka aku ni. Sedih smacam, bukan kerana kerja.. tetapi kerana pemergian sesuatu yang amat ku sayangi.


Sedihkan? mesti korang tertanya-tanya, apa yang membuatkan aku sebegini rupa. Kalau aku bagitau kat korang pun, munkin korang takkan faham perasaan aku. Tapi oleh kerana aku percayakan korang, jadi aku pasti korang akan faham gak. Sebnarnya, 2 hari lepas aku kehilangan sesuatu yang amat berharga dalam hidup aku. Ya, sesuatu yang sekian lama menyinari hidupku dikala kesunyian.


Yuppp.. aku tau korang mesti sedih gak. Yeap, model kereta Imprezza ku dah hilang seblah tayarnya angkara tanganku sendiri yang secara tak sengaja tertolak kereta ni kat atas almari lalu terjatuh berderai di atas lantai lalu meninggal dunia on de spot. Memang terlalu pahitnya rasa hatiku dan terlalu sukar aku nak terima kenyataan. Anyway, terima kasih ku ucapkan buat wifey tercinta dan rakan-rakan blogger who has been there for me, thru my worst time yet in 2010.. Beberapa kiriman sms memberi kata semangat disertakan, seperti berikut..


Begitu caringnya wifey tercintaku apatah lagi memberi kata-kata smangat pabila mengetahui perkara ni. Bahkan, nasihat untukku meminum aek asam pasti akan disertakan demi kesihatanku. Juga Ms Tikot yang sudi menghantar kata-kata perangsang kepadaku walaupun beliau kelihatan sibuk melayan kerak. Aku pun tak tau kenapa dia panggil aku Moi. Hmm munkin muka aku macam ahmoi kot. Juga ku sertakan sms dari rakan-rakan ku yang lain..

Sent by Onggon and Mizara today.. less than 4hrs after the tyre broke..

Sent by Hajib and Zatil.. also less than 4hrs after Onggon and Mizara decided to ngedet. Pengalaman si Zatil benar-benar membuatkan ku insaf..

Sent by lovely couple Nieza and Fieza.. Walaupun aku kurang faham dengan English mereka, namun aku cuba memahaminya juga lah. Keep it up girls!

Sent by Su Ijamm and Oon.. Kedua-duanya tinggal berjauhan, namun tetap tak lupa untuk mempromotkan diri dikala aku tengah bersedih. Memang cukup hebat mereka berdua ni.

Munkin korang ingat aku ni Felicia. Bukan, aku bukannya Felicia.. aku Faizal. Walaupun entry ni seakan-akan sama dengan entry 'Thanks Everyone' nukilan Felicia.. namun munkin ianya hanyalah khayalan kamu sahaja. Bah, I could not thanked you guys enough for all the support you gave me. Bukan senang nak memujuk someone yang tengah down kan? Cakaplah apa apa, tak satu pun yang betul.. nak pulak terkena dengan aku yang memang jenis tak berapa nak kuat semangat dan tak pandai jere-jere. Oh ya, ada satu lagi sms dari rakanku..



Hmmm.... aku rasa, kemunkinan besar si Sen ni tersalah send kot. Munkin laa. Sebab bunyi sms nya pun berbaur lucah. Setau aku, memang aku tak pernah nak berlaku lucah dengan si Sen ni. Oklah.. next time blogging gik. Nak nangga movie lok. Till then, salam all n chow! XD

28 org terbiut:

Vivian said...

hahahhaha..thanks for the last nite? mcm dialog cerita european gigolo bigalow ya jak.hhahahhaa

AmirFX said...

Hahahaa.... Sen oh sen... Kenak ko pia ilak... Dududududuuu... *suara latar cita X-files*

Anonymous said...

sms yang nang best lah....nang OMG ku nangga komen si Sen ya..sik sangku ku kau sen...tahap petala langit ke 7 ko ganas ohh...

F&F: kenak ko mesti nginci si Sen ya ohh...tapi I likee gik rasa ko sen!

Khaisya said...

hahahahaahah...kakan juak sms2 ya tegal tayar keta ilang..uhaaa...nangggggg lahhhhh....

f.i.e.z.a said...

aiiiiiiiiiiiiieeeeeeee jaik naaa ktk eh patut cam kenal cnei mek maca entry camtok ceetttttttttt
perei mek tetak pg2 tok eh!

mizara said...

citt citt poodahh cit..hahaha..tinggi na juak imaginasi odio tok eh..urg tangan kirik rok nang kreatippp..sekalor juak haha

Anonymous said...

haha...nang sama cerita ktk 2 felicia..tp sik serupa. ;p

Belum Ada Nama said...

hahahahahahahahhahah...

Khairul Onggon said...

kekekeke.. aku pun nak madah makasih kerana sms aku kekekeke..

erolnukman said...

huahuahua...sms dr sen ya nang sik bleh pakey nar..hahaha

*wink wink* said...

uihhh...ndak mek brani sen yaa..
hahahaa..

Faizal n Fashitah said...

Hi Beautiful Stranger,
Aaa..aok eh..nang kedak2 dialog crita bigalow la hoh ehek..

Hi AmirFX,
Yalah. Sampei salah send sms ndah. Ney ndak eran jap ku ba ekeke..

Hi Mr. Duey,
Ekekeke.. Taun tok nang taun Sen ba.. so paksa la mempomot Sen memena ekeke..

Hi Antasha,
Aieee...sedih baa.. yalah sibbait la ada sms miak merik smangat hoh XD

Hi Fieza,
Erkkk.. ehehehe.. patut cam kenalll jak ayat sms ya hoh eheheheeh...

Hi Mizara,
Yalah hoh..sigek yalah rindok jadi kidal tok hoh.. utak mudah nak pandei turun ke geruk ba XD

Hi Sueprettypink,
Aiee sama ka? aaaa munkin imaginasi kamu sahaja kali nak? ehehe..

Hi Cokobi,
Aaaa...ehehehhe...

Hi Kaljis,
Kenakkk sikkk kalduuuuu?? ekekkeke..
Aaaa makseh juak la kerna rajin nganta sms masa ku sedeh taem ya hoh. Ermmm klupak mata masih itam bercelak tek? ehek..

Hi Erolnukman,
Yalah.. ku asa nya salah send bah. Ney ndak kantoi pok. Ayat wow2 hoh ehehehe...

Hi Sepirah,
Aaaa.. hebat hoh Sen hoh.. sik sangka juak ba. Munnya sik salah send sms, sik mek tauk koh ehek..

Coffee Girl said...

HAHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHA. adoh heh... HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAH. adakah...

ada yg salah orang dihantar, salah msg pun ada, salah menghantar pun ada. benar tek kitak?

[tErOmPaH bIrU] said...

haha.. alu sik jadi sedeh 'org' maca crita ktk tok tek ehh ;P

Sik boh sedeh2 gik ktk sia bah.. kira jak berapa org sidak nok sms ktk ya tek.. mintak sidak meli tayar baru pakei keta ktk ya.. manyak tayar oleh ktk jadi nya ohh!! hehe..

Faizal n Fashitah said...

Hi Coffee Girl,
Yalah hoh.. macam2 jak sms ditrimak mek koh.. ney ndak alu bersmangat + blur juak la mek koh hehehe ..

Hi Terompah Biru,
Aok eh...alu ilang sedeh mek nektok koh. Yalah, lak laa mintak tulong sidak derma skit sorang k meli tayar model keta mek ya hoh huhuhu..

Felicia F. Ramzi said...

Astaga...

Apa dosaku.....hahahaha matilah kmk leput tetakkkkk.... ktk tok nangggg lah sikpat. ada jak idea k ngenjen.. patutlah boleh berkawan dengan SEN ya..

Entry kmk dari sedih allu jadi komedi oleh sebab ktk..adehp

ztie said...

kin sakit gg mek maca ehs

hannaH said...

ya ampunnnn...krem perut ku..hahahahhahaha..

joynstar said...

hehe...mok subaru baru? lak mek nge-pos ke dubai nun. mek ada karer biru tua coreng kunin tulis mirah sik tauk siney ngkah dalam kotak di stor nun. lak nganjo ke dxb nun.

mizara said...

lupak mek nak madah..muka kitak cam penah jak mek tangga ..sapa oo..bukan cam awg mahyan versi mudak kah??..tauk sik ktk sapa awg mahyan ya? kompom tauk nak..ngap sayot bah..

urang dah dapat komen oiiii hiks said...

bwahahahahhaha bencik mek maca sms sen juak. tok namanya entri loba! hahahha

uSu iJamm said...

fitnah belaka. boleh dicas under akta multimedia entry tok.

dukunlintahplk said...

wahahahahahaha leput..

Faizal n Fashitah said...

Hi Felicia,
Aaa...sikda dosa kitak eh ehek. Minak yalah tek..saspen juak nangga entry tok kat nak sama ngan entry kitak bah. Ermm khayalan kali hoh..XD

Hi JT,
Cabut gigi!huhuhu...

Hi Hannah,
Krem perut agik? minum aek asam okeh? XD

Hi Joynstar,
Wahhh....mok! mok! k DHL okeh? laju skit sampei. Lak mek nunggu ehek. Maksehhh XD

Hi Mizara,
Wahhh..Awang Mahyan versi mudak eh. Bes juak ehek. Aok tauk mek Awang Mahyan ya. Nya penulis lirik nak? Ms Tikot madah muka mek kedak Amoi koh..

Hi Urang dah dapat komen,
Tersalah send bah sms ya.. tedah Sen lok ehek.. erkk sori Sen ehek..

Hi Su Ijamm,
Yahhh.. cas RM1.50 bleh? hehehehe..

Hi Dukunlintah,
Ekekeke boh lupak aek asam pinumkan okeh? XD

Unknown said...

*Ngennnggggggggggggg!!* (bunyi enjen) aahhh lalingku ngenjen duhal.. ehek ;p

Faizal n Fashitah said...

Hi Laling,
Ngengggggg!!~~...kata bunyi enjen mek juak tek hehehehe muakkss! :*

SEN said...

hahahahahaha..tulah..dakyah dan pitenah semata mata..

Faizal n Fashitah said...

Hi Sen,
Ekekekkeke..